4X4


Redah 4x4 Club yang dahulunya lebih dikenali sebagai XKisah Adventure Team merupakan pertubuhan berdaftar dengan keanggotaan hampir 100 orang 'pilot' 4x4.
Penubuhannya yang lebih kepada penyatuan peminat-peminat 4x4 di bawah satu kelab; menitikberatkan kepada aktiviti-aktiviti riadah, kekeluargaan, projek amal, bantuan kemanusiaan dan komunikasi radio.
Wujudnya kelab ini bukanlah dengan tujuan untuk mencabar kelab-kelab lain apatah lagi untuk mendabik dada dengan kemahiran mengendalikan 4x4 masing-masing, tetapi sebagai satu jambatan bagi hubungan silaturRahim sesama insan.
Semoga kewujudan kelab kami ini akan mendapat tempat di hati masyarakat.

STARHILL 4X4 CHALLANGE, TASIK KENYIR ANJURAN GEDUUT 4X4

Timbalan Presiden REDAH 4X4

Pada 21 dan 22 November 2009, satu lagi 4x4 Challange telah berlangsung di Tasik Kenyir, Terengganu. GEDUUT 4X4 adalah kelab tempatan yang bertanggungjawab menjayakan event berprestij ini untuk kali ke-6nya. Sememangnya, STARHILL 4X4 CHALLANGE ini sudah tidak asing bagi peminat 4x4 daripada kelab dan persatuan 4X4 di Malaysia mahupun individu.
Acara yang di sambut dengan hujan yang tidak henti sepanjang 2 hari pertandingan ini menambah lagi cabaran bagi 26 peserta yang menyertai antaranya, GEDUUT 4X4, BELANTARA, RAWANG 4X4, KEPONG 4X4, SCOREBOARD TV3, dan ACKL 4X4. Sambutan daripada individu dan kelab 4x4 dari seluruh Malaysia juga dilihat amat membanggakan. 10 Trek SS semulajadi yang mencabar selain keindahan Tasik Kenyir menambah tarikan kepada acara ini. Keseluruhan peserta dilihat puas dengan cabaran STARHILL 4X4 dan sekalung tahniah buat penganjur event GEDUUT 4X4 yang bertungkus lumus untuk memastikan event ini berjalan lancar.
-Dungun-

0 comments:

Post a Comment